یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تلفن همراه بهترين فرصت براي توسعه خدمات پرداخت است

پرداخت

یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲:۰۰


مديرعامل شرکت جيرينگ در اولين سمينار تخصصي کارت و پرداخت که چهارشنبه گذشته با همت مرکز فابا برگزار شد، به بررسي انواع نوآوري‌ها در پرداخت‌هاي خرد اشاره کرد و گفت: ابزارهاي بانکي نمي‌تواند همه افرادي که از شبکه‌هاي بانکي استفاده نمي‌کنند را به خود جذب کند، اما موبايل و برنامه‌هاي موبايل توانايي ايجاد اين فرصت‌ها را دارند.

وايمکس نيوز - به نقل از روابط عمومي شرکت جيرينگ، مهندس عليرضا طلوع در نشست چرخه نوآوري و الزامات خدمات نوين با رويکرد ضرورت‌هاي و فرآيندهاي نوآوري و خلق محصولات جديد در حوزه کارت و پرداخت، افزود: تلفن همراه ابزار و فرصتي مهم در صنعت بانکداري است و عادات افراد در نحوه پرداخت بسيار ضروري و مهم است چرا که اگر بتوان کاربران را به سمت استفاده از خدمات الکترونيکي سوق دهيم موجب صرفه جويي در شعب فيزيکي و کاهش هزينه نيروي انساني مي‌شود. 

وي عنوان کرد: اين موضوع به دو گروه محصول محور و خدمات محور تقسيم مي‌شود. به عنوان مثال تراکنش‌هاي الکترونيکي نه تنها موجب کاهش مصرف کاغذ مي‌شود بلکه ريسک جابه جايي پول نقد را نيز کاهش مي دهد. 

مديرعامل شرکت جيرينگ افزود: ايده‌هاي جديد حوزه پرداخت‌هاي خرد را نه تنها بايد حمايت کرد، بلکه بايد فرهنگ‌سازي لازم در خصوص آن انجام شود، تا جايي که عادات افراد تغيير کند. اين در حالي است که بايد به صورت همزمان نوآوري را با هدف افزايش بهره وري و افزايش امنيت و رفاه اجتماعي هميشه مدنظر قرار داد. 

طلوع بيان کرد: از آنجا که بنا به دلايل مختلفي ممکن است طرح‌هاي خلاقانه ما در جامعه فراگير نشود، طرح بايد به اندازه‌اي خوب باشد تا با گذشت زمان جاي خود را در فضاي کسب و کار باز کند که اين موضوع نيازمند تحليل و بررسي  عادات افراد در گذشته است. 

وي گفت: براي ايجاد اکوسيستم به دليل برخي از موانعي که در کشور وجود دارد ايجاد اين فضا نيز زمان بر است و در برخي از موارد به ناچار بايد صبر پيشه کرد تا با گذشت زمان مشکلات برطرف شود. 

وي خاطرنشان کرد: وقتي زمان پذيرش يک ايده شروع شود، خودش کم کم مسيرش را به سمت جلو پيدا مي‌کند و زماني که سرويس به نقطه ثبات رسيد نه تنها سهم بازار خود را پيدا مي‌کند بلکه براي صاحبان کسب کار سود هم در پي خواهد داشت البته نبايد توقع داشت که کل سهم بازار را کسب کرد. 

مديرعامل شرکت جيرينگ محرکات و موانع نوآوري پرداخت‌هاي خرد را به دو بخش عوامل بيروني و بيروني تقسيم کرد و گفت: عوامل بيروني به بحث‌هاي فني، تاثير رفتار کاربران، تقاضا براي پرداخت آني، حمل و نقل عمومي و غيره تقسيم مي‌شود که در اين زمينه نقش رگولاتور و حمايت‌هاي دولتي بسيار موثر است. 

وي افزود: موضوع فني عامل اصلي در مدل کسب و کار است، چرا که به واسطه آن نقش بازيگران مشخص مي‌شود و مهم‌ترين محرکي که در نوآوري وجود دارد تقاضاي کاربران است. 

وي در خصوص عوامل دروني نيز گفت: در اين بخش امنيت، تعرفه، استاندارد سازي و ساختار مدنظر است به نحوي که موضوع امنيت هم به دو بخش امنيت واقعي و ادراکي تقسيم مي‌شود،  البته در اين موضوع امنيت ادراکي بسيار مهم تر است چرا که در اين زمينه مهمترين موضوع، نگاهي است که کابران نسبت به واقعيت محصول دارند.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو